RSS

RINDU MEREKA..!!!

RINDU KAT ADEK..!!!!!!


Walaupun baru minggu lepas pelok cium adik masih tak puas.. Tengok kartun kucing kat blog ni pun muka dah macam adek dah.. huhu.. adek ni kucing aku.. Aku 'curi' dia dari sebuah chalet kat Melaka masa join family aku tengok adik aku Syammel lawan bola.. hehehe.. Sebenarnya aku tak tahulah adek ni kucing pemilik chalet tu ke tak.. ibunyer pun aku tak tau hidup lagi ke tak.. sorry ye pemilik chalet ape tah.. sekarang saya menjaga adek dengan sangat baik..=)

 Masa aku jumpa adek, mata nyer sangat kotor and berair.. tapi bulu dia sangat cantik.. dah lah kecik.. kontot.. manja gila.. teros aku pelok tak lepas dah.. siap mintak izin kat parents aku cakap nak bela.. masa tu ayah aku pun berkenan kat adek ni.. sebab malam sebelum tu adek ni duduk atas riba ayah aku masa ayah aku tengah bersembang.. pagi tu adek muncul bawah meja.. mula-mula mak aku tak bagi tau sebab kat rumah dah ada kucing 2 ekor.. black ngan chik.. aku pujuk punya pujuk alih-alih mak aku pun bagi jugak.. hehe.. mungkin mak aku nampak kecomelan adek di sebalik mata kotornyer itu...

Lepas tu, aku pun bawak adek gi game Syammel ni.. Game tu pulak dari pagi sampai petang.. Kalau aku tinggal adek kat chalet, rasanya balik petang tu memang tak jumpa dah adek ni.. nasib baik aku bawak ikut sekali.. Masa tu, memang aku jaga gila adek.. tak lepas dari pandangan.. bila mata die berair je aku lap.. berair je aku lap.. siap aku tanya.. lapar ke?? nak minum?? nak berak?? macam tanya kat orang.. walaupun aku sedar kucing tak boleh bercakap.. tapi akuboleh nampak dari pandangan mata diorang.. and cara kucing tu lah lapar ke nak membuang ke.. Mungkin disebabkan aku menjaga sangat adik ni lepas aku bawak balik Shah Alam, adik jadi manja ngan aku.. aku kalau panggil "ADEK" je.. die akan datang.. abah ngan mama aku pun sayang sangat kat adek ni sekarang.. dulu badan die kontot.. sekarang dah jadi panjang.. ekor pun dah macam monyet..  lagi satu, masa kat melaka dulu, adek banyak kurap.. sepanjang tempoh aku jaga die, aku buh minyak lebihan goreng ikan masin kat badan die, akhirnya kurap-kurap tu tanggal.. jenuh jugak nak menjaga adek ni masa mula-mula.. kerja membuang najis die bawah almari kayu mak aku jer.. muka yang kena membuang--> aku lah tu.. tapi ada satu hari tu aku perasan dia dok kais-kais lantai teros aku bawak die lari masuuk pasir.. tak lama lepas tu adek dah pandai membuang dalam pasir.. 

Adek ni unik la.. ataupun kucing aku yang lagi 2 ekor tu unik..?? o.O? masa aku bawak balik adek balik rumah, diorang bau adek je terus jilat adek.. selalu kucing kan bergaduh first time jumpa.. tapi mereka-mereka tidak.. percaya atau tak.. abang2 ni sangat-sangat sayangkan adek and adek sangat manja ngan abangnyer terutama si black tu.. Balck tu memang dah macam mak die si baby, sangat penyayang.. ngan Chik dulu suka nak berkawan even Chik garang.. Last2 Chik dan Black memang dah jadi saudara.. gaduh pun gaduh2 manja gitu....

Kan dekat 3 bulan aku jaga adek, memang die rapat ngan aku.. Malam sebelum aku balik UTM, adek asyik tidur ngan aku.. siap pandang mata aku dengan perasaan sayu sebab macam die tau aku nak tinggalkan die lame.. Pastu masa aku dah sampai UTM.. sehari selepas aku dah balik tu, aku telefon mak aku tanya pasal adek.. mak aku buat loudspeaker.. aku pun panggil la.. "adek..adek.."  tak sangka adek menyahut panggilan aku tu.. mak aku cakap sejak aku balik die diam.. orang panggil pun die buat bodoh je kat rumah.. masa aku telefon tu memang adek mencari aku.. ini telah dibuktikan sendiri dengan suara terkejut semua orang kat rumah masa adek cari suara aku tu.. mengalir tiba-tiba air mata aku.. setakat ni adek lah kucing kesayangan aku.. sebelum adek ade lagi seekor kucing, Naomi.. Tapi Naomi tu dah lama mati sebab die tak boleh bergerak.. masa Naomi nak mati tu pun die pandang aku macam cakap "jangan sedih..terima kasih sebab jaga Naomi walaupun mama Baby tak nak jaga Naomi.." sayu sangat pandangan mata Naomi masa tu.. tapi masa Naomi mati tu aku tak sedih.. sebab aku dah redha Naomi pergi.. bila aku teringat je pasal Naomi mesti air mata ni jatuh....... Aku memang sangat sayangkan kucing.. terutamanya kucing yang aku jaga.. kakak ngan adik perempuan aku mana peduli sangat pasal taik diorang ke makan diorang ke.. bila disuruh baru buat.. itupun kalau kucing hilang diorang buat bodoh.. aku ni sampai menangis-nangis lah tanya mane ni pergi mane tu hilang.. macam Black baru-baru ni.. ingatkan jauh sangat lah hilang.. rupanya atas rumah je.. sembunyi belakang rak kasut.. seharian die hilang.. alih2 aku pangil nama tiba-tiba die bersuara.. suara Black dah lah halus.. kelakar bila teringat.. hehe.. sekarang Black memang dah tak berani nak keluar rumah.. takot hilang lagi.. hehehe...


Ni adek masa baru ambik..masa ni dah lap mata dier..

tengoklah adik beradik dua ekor ni.. tidor pun nak sama..

ni lagi satu..atas lantai pun jadi.. iskh3x..

Sweet je kan..;)

Gambar adek yang baru tangkap minggu lepas..pemalas..hehe..

Black masa tengah relax dalam bilik abah yang sejuk beraircond..-->mengada..!!

Chik dengan ekor kembangnya.....

suka sangat gambar ni..adek sangat comel + comot..=p

Ekor monyet..hehehe..

Naomi in memories.. akak sayang sangat kat Naomi..:'(

Ni lah favorite Black.. asal baring je mesti terlentang macam ni.. tak senonoh..

p/s : Tak sabar tunggu 4 november.. nak balik rumah jumpa Adek, Black and Chik.. Miss them a lot.. and also my family..;)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Best Blogger Tips

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Happy Birthday to Me~

Daisypath Happy Birthday tickers