RSS

Seronoknya bila balik rumah...

Assalamualaikum..

dari aritu nak tulis pasal entry ni sebenarnya..
bukan tak sempat..
tapi.......
hehehe..

nak cerita ni...
jumaat lepas (27/03/2012)
balik rumah..
biasalah..
kalau berada di rumah
tengahari kena jadi chef..
sebenarnya dah ada menu dalam otak ni
nak wat butter prawn
tapi mama suruh masak ayam pulak...
jadi..
saya singgah la kejap kat myresipi.com ..

cuba teka saya nak masak apa??
hehehe..
sebenarnya dah lama jugak teringin nak masak ni
---> ayam butter
dan terjumpa resepi ni --> ayam buttermilk

jadi..
kebetulan kakak saya bekerja malam pada hari itu, 
maka saya pun mengajak beliau ke kedai membeli bahan bahan yang tiada di rumah..

akhirnya,
selepas saya selesai melakukan kerja rumah
maka saya pun mula jadi chef...

maka dengan itu,
bukan sahaja menu lunch parent saya pada hari itu
ayam butter saja,


tetiba rajin saya juga telah masakkan mereka

1) sup ayam


2) sayur kacang tempe


dan juga

3) udang goreng tepung


memang tak kena tetiba ada udang..
huhu
tapi udang banyak sangat 
hasil ayah saya memancing di kolam..

memang happy sangat tengok semua orang makan dengan gembiranya..
saya malu nak mengaku..
tapi ayam butter saya buat tu..
rasanya sama macam kat Chicken Rice Shop punya..
hehehe..
dan
Amel pulak cakap, udang saya buat tu rasa macam kat Restoran Putera Ayu..
hahaha
*bangga sekejap*

dah balik U ni memang susahlah sikit nak memasak..
akan digilap lagi skill memasak..
untung untung tahun depan boleh masuk Masterchef Malaysia 2 pulak..
bwahahaha...
;p





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Best Blogger Tips

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Happy Birthday to Me~

Daisypath Happy Birthday tickers